System Zamówień Online FooDeliver – dlaczego jest idealny dla restauracji?

System Zamówień Online FooDeliver – dlaczego jest idealny dla restauracji?

December 21, 2018 Off By Artur
W poprzednich latach indywidualne systemy zamówień online były tylko dodatkiem do normalnego działania restauracji. Klienci mogli zamówić dania online zamiast zadzwonić. Nie były jednak koniecznością, bo restauracje przyzwyczaiły się do funkcjonowania stacjonarnego i zamówień telefonicznych. Dlatego też takie rozwiązania były rzadko spotykane. Z platform zewnętrznych do zamówień online restauracje korzystały bardziej ze względu na marketing i chęć pozyskania większej liczby klientów.

W poprzednich latach indywidualne systemy zamówień online były tylko dodatkiem do normalnego działania restauracji. Klienci mogli zamówić dania online zamiast zadzwonić. Nie były jednak koniecznością, bo restauracje przyzwyczaiły się do funkcjonowania stacjonarnego i zamówień telefonicznych. Dlatego też takie rozwiązania były rzadko spotykane. Z platform zewnętrznych do zamówień online restauracje korzystały bardziej ze względu na marketing i chęć pozyskania większej liczby klientów. 

W obecnych czasach Covid-19 odwrócił do góry nogami działanie wielu branż. Wiele firm, w tym restauracje musiały i dalej muszą się przystosować do nowej sytuacji. Tym bardziej, że niestety nie wiemy, kiedy wszyscy będziemy mogli wrócić do normalnego funkcjonowania sprzed pandemii. Nakładane na działalność gastronomiczną obostrzenia wpływają na sposób prowadzenia restauracji, na jej finanse i na ludzi pracujących w tej branży. Zdanie na temat pandemii i obostrzeń są podzielone, ale bez względu na osobiste zdanie w tym temacie, właściciele restauracji chcąc utrzymać się na rynku powinni przedsięwziąć kroki, które pozwolą na sprawne funkcjonowanie.

Święta Bożego Narodzenia – co może zrobić restauracja w tym czasie?

Zbliżają się święta Bożego Narodzenia. W grudniu restauracje oprócz codziennego działania i imprez okolicznościowych oferowały również spotkania opłatkowe dla firm, święta w lokalu oraz główną imprezę w roku czyli Sylwester. W tym roku lokale są pozbawione możliwości przyjmowania gości i organizowania spotkań, Świąt czy Sylwestra, co znacznie odbije się na budżecie restauracji. Jest jednak na to sposób. 

Wychodząc naprzeciw klientom można oprócz standardowego menu zaproponować również menu:

  • Opłatkowe – aby firmy mogły zamówić catering do pracy,
  • Świąteczne – aby rodziny mogły zamówić dania na święta spędzone w domu,
  • Sylwestrowe – aby nawet będąc w domu dzięki uroczystej kolacji poczuć magię tego dnia.

Pomocny będzie w tym Indywidualny System Zamówień Online FooDeliver, w którym restauracja będzie mogła udostępnić nową ofertę. Dzięki smsom, mailom i kuponom rabatowym oraz portalom społecznościowym będzie można zachęcać klientów do zamówień. Klienci będą mogli zamawiać potrawy na wybrany dzień i godzinę z wyprzedzeniem. Dzięki temu restauracja mimo tego trudnego czasu będzie mogła zarobić, co pozwoli na przetrwanie i godny zarobek dla pracowników i siebie. W zamian klienci otrzymają pyszne dania świąteczne i sylwestrowe.

Różnice między płatnymi platformami a indywidualnym systemem zamówień online

W chwili obecnej restauracje nie mogą przyjmować gości w lokalu, ale można wydawać jedzenie na wynos. Pozwala to na dalsze funkcjonowanie bez zamykania restauracji a co za tym idzie zarabianie pozwalające na przetrwanie. Oczywiście część lokali mimo wszystko dobrze sobie radzi finansowo, ale niestety jest spora grupa miejsc mających różnego rodzaju problemy. Sposobem na problemy jest właśnie usprawnienie swojej pracy poprzez zamówienia online oraz marketing pozwalający na dotarcie do klientów i ich zachęcenie do zamówień.

Restauracje chcą zapewnić klientom możliwość zamówień online decydują się często na znane platformy do zamówień online. Jaka jest różnica między nimi a indywidualnym systemem zamówień online FooDeliver?

Płatna platforma

  1. Reklamowanie głównie platformy a nie restauracji
  2. Na platformie restauracja jest tylko jedną z opcji do wyboru z wielu innych, klient może więc co zamówienie wybrać inny lokal
  3. Opłata wstępna oraz procent od zamówień (3-30%)
  4. Brak możliwości zmian w czasie rzeczywistym – konieczna jest zgoda platformy
  5. Brak dostępu do bazy zamówień oraz bazy klientów
  6. Wysoka prowizja wiąże się również z marketingiem, jaki zapewnia znana platforma 

Indywidualny system zamówień online FooDeliver

  1. Reklamowanie swojej restauracji i wzmocnienie swojej marki
  2. System buduje indywidualną relację z klientem i nie daje możliwości zamówienia u konkurencji
  3. Stała opłata roczna lub miesięczna bez prowizji od sprzedaży
  4. Możliwość edycji w czasie rzeczywistym każdej informacji na stronie
  5. Stały dostęp do bazy zamówień oraz bazy klientów, do których można wysyłać treści marketingowe
  6. Możliwość samodzielnego marketingu w stałej cenie postawienia systemu

Indywidualny System Zamówień Online FooDeliver

Rozwiązanie to zostało stworzone z myślą o restauracjach, które w czasie pandemii Covid-19 musiały się przystosować do zupełnie nowej rzeczywistości. Korzystanie z płatnych platform do zamówień online wiąże się z dużymi kosztami, na które większość lokali obecnie nie może sobie pozwolić. Indywidualny system zamówień online jest nie tylko korzystniejszy finansowo ale jest także narzędziem dającym możliwość prowadzenia samodzielnego marketingu.

Dlaczego akurat FooDeliver?

  • Współpraca na jasnych zasadach, bez ukrytych kosztów, bez prowizji w dwóch wariantach współpracy:
    • ◦ umowa na rok – kwota płatna z góry po zaimplementowaniu systemu w korzystnej cenie,
    • ◦ umowa bezterminowa z możliwością wypowiedzenia z miesięcznym wyprzedzeniem – comiesięczna płatność.
  • Nowoczesna, responsywana, ładna ale i funkcjonalna strona dla klienta:
    • ◦ klient ma możliwość poznać dane teleadresowe lokalu, zobaczyć zdjęcia, pełne menu, godziny otwarcia i inne informacje udostępnione przez restaurację,
    • ◦ wybierając do koszyka dania, klient ma możliwość wybrania dogodnej metody płatności oraz sposobu dostawy,
    • ◦ klient ma możliwość wybrania czasu dostarczenia zamówienia,
    • ◦ z systemu można przenieść się na portale społecznościowe restauracji.
  • Przejrzysty, intuicyjny i prosty w obsłudze ale pełny funkcjonalności Panel Administratora:
    • ◦ baza wszystkich zamówień, co pozwala na analizę danych,
    • ◦ baza klientów, którzy dokonali zamówień w systemie – do osób które wyraziły zgodę na marketing można z systemu wysyłać smsy i maile z treściami marketingowymi,
    • ◦ możliwość dodawania kategorii dań, produktów wraz ze zdjęciami, tworzenia atrybutów pozwalających na zindywidualizowanie potraw,
    • ◦ uzupełnienie informacji o lokalu, płatnościach, dostawach a także możliwość ustawiania na mapie stref dostaw,
    • ◦ tworzenie kodów rabatowych co pozwala na samodzielny marketing i zachęcenie klientów do kolejnych zamówień,
    • ◦ możliwość dokonywania zmian w czasie rzeczywistym – można więc w każdym momencie np. dodać produkt, dezaktywować kategorię, usunąć atrybut, zmienić godziny otwarcia czy strefę dostaw.
  • System FooDeliver pozwala na prowadzenie samodzielnego marketingu:
    • ◦ aby zbudować bazę klientów w systemie pomocne będą kody rabatowe, które można udostępnić na swoich portalach społecznościowych, na stronie www czy ulotkach – zachęcą stałych i nowych klientów do zamówień,
    • ◦ mając bazę klientów można prowadzić kampanie marketingowe i wysyłać z systemu smsy i maile z treściami marketingowymi.

Więcej o systemie zamówień online dla gastronomii przeczytasz tutaj – FooDeliver.pl.